│Julkalendern│Lucka 3- 3 sätt att göra en bild svartvitt

S K R I V E T 2012-12-03 │ 16:50:00
K O M M E N T A R E R (1 )│ Julkalendern 2012
1. Tryck på den lilla runda svartvita "bollen" och välj övertoningskarta och sedan svartvitt. Det är väldigt enkelt och det jag oftast brukar använda när jag gör en bild svartvitt.
 
 
Resultat:
 
2. Det andra sättet är att gå in på "bollen" igen och välja nyans/mättnad och dra ned mättnad. Går väldigt snabbt, ett minus då är att om du har en kontrastlös bild, blir bilden oftast blir ganska platt och inte mycket kontraster i. Man kan då gå in på nivåer och dra upp kontrasten.
 
Reultat:
 
3. Det tredje och sista (som jag vet) att göra en bild svartvitt är i camera raw (som oftast kommer med när du ha Photoshop Cs, men kan också installeras, googla det) Brukar inte använda det så jätte ofta, eftersom jag nästan glömmer av att det finns, haha. Vad du gör att du drar ner de två staplarna där det står lyster och mättnad. Du behöver inte dra ned båda om du inte vill, utan bara någon av dom. Väldigt enkelt!
 
Resultat:
 
Bara 21 dagar kvar till julafton!! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa Jarl

Så fin du är!

Svar: Tack så mycket!! :D
Elin Elofsson

2012-12-18 @ 18:41:40
URL: http://lovisajarls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback